Na razie nie będzie długoterminowej umowy województwa dolnośląskiego z Przewozami Regionalnymi na świadczenie usług przewozowych w tym województwie. To kolejny region, w którym stosunki między tym przewoźnikiem a samorządem są napięte.
Spotkanie pomiędzy prezesem Przewozów Regionalnych Tomaszem Pasikowskim a marszałkiem Cezarym Przybylskim miało miejsce 21 stycznia we Wrocławiu. Tematem spotkania były warunki świadczenia usług dla województwa dolnośląskiego przez PR.
– Na spotkaniu pana marszałka z szefem Przewozów Regionalnych strony ustaliły, że do końca stycznia podpisana zostanie umowa na wykonywanie przewozów przez następne od 3 do 6 miesięcy. Jednocześnie nie wykluczamy możliwości aneksowania kontraktu na dłuższy okres czasu, na rok lub dwa, w zależności od wyników następnych rozmów – powiedziała Julia Wach, szef biura prasowego UMWD.
Prezes Tomasz Pasikowski stara się przekonać województwo dolnośląskie do podpisania z przewoźnikiem kontraktu na 5 lat. Tak długi termin wykonywania usług w województwach, które zamawiają usługi w PR, jest wymagany przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, jako warunek oddłużenia spółki poprzez wprowadzenie strategicznego inwestora, jakim ma być Agencja Rozwoju Przemysłu. Nie chce tego zrobić także województwo zachodniopomorskie. Tekst na ten temat przeczytasz TUTAJ.
Warto przypomnieć, że na przełomie roku Dolnośląski Urząd Marszałkowski podpisał 8-letnią umowę na wykonywanie przewozów pasażerskich z samorządową spółką Koleje Dolnośląskie. Ma on więc zagwarantowany byt na torach tego województwa, a do tego zaplanowano jego wejście na fragment magistrali E 59 pomiędzy Wrocławiem a Rawiczem, gdzie teraz kursują Przewozy Regionalne. Ponadto długoletnia umowa pozwoli parafować kontrakt na dostawę 5 sztuk ezt z nowosądeckiego Newagu. Taki stan rzeczy niepokoi związkowców z PR, którzy stawiają brak nawet rocznej umowy na wykonywanie przewozów w opozycji do długoletniej umowy z KD.
Czytaj również tekst: Pasikowski: Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych idzie dobrze
Więcej o 8-letnim kontrakcie i sytuacji Przewozów Regionalnych w województwie dolnośląskim przeczytasz w następnym numerze miesięcznika Rynek Kolejowy.